Metāla jumta montāža – Valcprofils
Viens no labākajiem metāla jumtiem viennozīmīgi ir valcprofila jumta segums, par pašu jumta segumu un tā ieklāšanas niansēm, varēsi uzzināt, izlasot šo varupats.lv sagatavoto rakstu.
Valcprofila jumta seguma montāža
Kvalitatīvs un labi ieklāts metāla jumts var kalpot pat līdz 100 gadiem, metāla jumti pieejami dažādās formās, taču viennozīmīgi visūdensdrošākais un tātad arī ilgmūžīgākais metāla jumta segums ir Valcprofils. Valcprofila pluss ir tā lokšņu savienošana, kas notiek izmantojot rokas instrumentu ar kuru loksnes savienojumu salokam vienu ar otru (valcējam). Šī savdabīgā savienošana nodrošina, ka ieklātais jumta segums ir viens kā viens vesels un piesaistot pie jumta tā metāls nav caururbs ar skrūvēm, kas arī nodoršina šī metāla jumta seguma ilgmūžību.
Valcprofila jumta segumiem pieejami divu veidu savienojumi, ar parasto valcēšanas tehniku un ar klik savienojumu, līdzīgi kā lamināta montāžai. Abi dotie varianti ir vienlīdz labi, atšķiras tikai to ieklāšanas un materiālu izmaksas. Ieklājot valcprofilu ar mehānisko valcēšanu, darba izmaksas ir augstākas, taču materiālu iespējams iegādāties lētāku, savukārt ieklājot jumtu ar clik savienojumu, materiālu izmaksas būs augstākas, taču atvieglotās montāžas dēļ, darba izmaksas samazinās.
Valcprofila jumta segumu iespējams iegādāties dažādos platumos, sākot no 350 – 650mm platuma, tāpat valcprofila vidū iespējams iestrādāt profila izliekumus, kas nodrošina materiāla stingrību un palielina to izturību pret slodzēm.
Pirms valcprofila montāžas jāieklāj latojums, tā kā starp valcprofila savienojumiem ir taisna metāla loksne, tad starp latām nebūtu ieteicams veidot lielāku atstarpi par 150mm, ideāla variantā tā būtu 50mm atstarpe vai pilnais dēļu klājs. Ja latojuma solis ir lielāks par 150mm, valcprofila segums nedaudz iesēdīsies starp latojumu, kas atsauksies uz ēkas vizuālo izskatu, veidojot nelielus viļņus jumta segumā.
Kad paveikta jumta spāru un latojuma montāža, varam sākt ieklāt valcprofila segumu. Seguma ieklāšanu sāk ar metāla lāsenes piestiprināšanu pie pirmās jumta latas, to paveic izmantojot skrūves (2, 3.att). Jumta lāsenes metāla locījuma forma var mainīties (parasti to formu pasūta pie jumta ražotāja kopā ar jumta segumu), atkarībā no projekta vai jumta konstrukcijas specifikas. Šī metāla jumta ieklāšanai mēs izmantojam jau standarta lāsenes metālu, kas paredzēts bitumena šindeļu uzstādīšanai.
Jumta segumu ieklājam sākot no jumta malas, to pie jumta latām piestiprina ar spec. stiprinājumiem, jeb klemperiem, kurus montējam pie latām izmantojot skrūves vai naglas. Klemperu distanci vienam no otra, nevajadzētu viedot lielāku par 600mm (5.att). Kad klemperi montēti savalcējam jumta segumu izmantojot spec. rokas spīles (6.att). Montējot valcprofilu īpaša uzmanība jāpievēršs valcprofila novietojumam pret jumta apakšējo malu (jāievēro 90 grādu leņķis), jo loksnes savstarpēji valcējot, tās mēdz nobīdīties, tādēļ ieteicams leņki pārbaudīt ik pēc katru trīs lokšņu montāžu.
Lai valcprofila jumta segums izskatītos labi un būtu izturīgāks pret vēja brāzmām, jumta apakšējo malu ieteicams veidot ar valcējumu. Jumta valcprofila apakšējo daļu montējot, nepieciešams nedaudz valcprofila loksni viedot ar pārlaidumu pār lāsenes malu. Kad jumta loksne nostiprināta, iegriežam loksnes sānu malas līdz lāsenes metālam (7.att). Šo malu ar spec. rokas spīļu palīdzību nolokam pār metāla lāseni (8.att), šādi panākot skaistu locījuma līniju. Izmantojot platspīles stingri piespiežam locījuma līniju (9.att).
Pēdējai valcprofila loknes malai nepieciešams izveidot atloku, lai panāktu jumta ūdensnecauraidību jumta pārkarē (10.att). Kā sānu malas nobeigumu, pēdējo montējam vējmalu, lai tā vizuāli labāk izskatītos to ieteicams pasūtīt atsevišķi pie skārdnieka vai pasūtot kopā ar jumta segumu, pēc jūsu iepriekš pasūtīta profila (11, 12
.att).
Tā kā metāla jumts vasaras laikā ļoti sakarst, tad tam nepieciešama kores ventilācija lai mazinātu karstumu zem metāla seguma. Kores ventilāciju veido no iepriekš pasūtītiem metāla profiliem, kuriem sānu malās izveidotas ventilācijas atveres (caurumi), šos metāla profilus pieskrūvē jumta korē, vadoties pēc nostieptas auklas nosakam profilu novietojumu (13, 14.att). Uz šiem profiliem, ar kniežu palīdzību montējam jumta kori (15.att) un ar to arī esam izveidojuši ideālu jumta kores ventilāciju, visā jumta garumā.
Kad jumta segums ieklāts tiek montētas jumta apdares kastes (16.att), savukārt pie tām tiek stiprinātas lietus ūdens noteksistēmas elementi (17.att). Tā kā ēkā kurā ieklāts jumts paredzētas ražošanas telpas, tad tiek papildus iestrādāts jumta segumā polikarbonāta caurspīdīgās loksnes (18.att), pateicoties tām būs iespējams gaišajā diennakts laikā samazināt elektrības izmaksas.
Ātra un ērta ieklāšana, zemas izmaksas – nenoliedzami runa iet par bitumena viļņotajām loksnēm, protams jumta kalpošanas laiks ir viens no īsākajiem, taču kas gan ir mūžīgs, par šī seguma ieklāšanas niansēm lasīt – ŠEIT