Bitumena jumta seguma montāža
Vecā azbesta šīfera kalpošanas laiks ir beidzies un arvien vairāk mājām sāk tecēt jumts, labot to ir gandrīz neiespējami, tādēļ gribot vai negribot, jumts vēlas sev jaunu ietērpu. Šajā rakstā jums ir iespēja iepazīties kā notiek vecā azbezta šīfera nomaiņa pret bitumena viļņoto lokšņu materiālu.
Vecā azbesta šīfera kalpošanas laiks ir beidzies un arvien vairāk mājām sāk tecēt jumts, labot to ir gandrīz neiespējami, tādēļ gribot vai negribot, jumts vēlas sev jaunu ietērpu. Šajā rakstā jums ir iespēja iepazīties kā notiek vecā azbezta šīfera nomaiņa pret bitumena viļņoto lokšņu materiālu.
Darbus sākam, mājai demontējot veco jumta segumu kas veidots no azbesta plāksnītēm (1.att) un nu jau nokalpojis savus 40 gadus. Plāksnītes ieklātas uz pilna dēļu klāja, taču jumts jau kādu laiku ir tecējis un sabojājis jumta malējos dēļus, tādēļ tos demontējam līdz gala otrajai spārei (2.att).
Demontēto dēļu vietā ieklājam jaunu dēļu segumu, kuru pie jumta spārēm nostiprinam ar naglām (3.att, 4.att). Vecā jumta pārkare sastādīja 150 mm pāri jumta malai, jaunos dēļus ieklājam tā, lai tos nogriežot, pārkare sastādītu 350 mm lielu attālumu no sienas. Lielāka pārkare uzlabo ēkas vizuālo izskatu un samazina lietus nokļūšanu uz sienas.
Lielāka pārkare uzlabo ēkas vizuālo izskatu un samazina lietus nokļūšanu uz sienas. Pārkari nav ieteicams veidot lielāku par 550 mm. Pārkares dēļus nogriežam 90 grādu leņķī, atiecībā pret jumta apakšējo malu. Dēļus nogriežam pēc uzvilktas līnijas izmantojot cirkulāro zāģi (5.att,6.att).
Jumta latas veidotas no pilna dēļu seguma, tādēļ lielākai jumta hidroizolācijai nolemjam tos pārklāt ar jumta papi, kuru pienaglojam ar papes naglām (7.att,8.att).
Pirms ieklājam jauno segumu, jumta lejasdaļā ieteicams nostiept auklu (9.att), kas palīdzēs taisni ieklāt bitumena loksnes. Loksnes sākam ieklāt no valdošiem vējiem pretējās jumta malas, lai to savienojumi neatrastos valdošo vēju pusē, tas samazinās iespēju lietum vai vējiem nokļūt zem loksnes.
Pirmo loksni precīzi noliekam pēc auklas un jumta sānu malas (10.att), šo loksni pienaglojam tikai ar vienu naglu, lai vajadzības gadījumā varētu to pieregulēt (11.att).
Pieliekot otro loksni (12.att), abas nolīmeņojam pēc auklas un nostiprinam ar naglām. Lai segums būtu izturīgāks, loksnes ieklājam pamīšus, tādēļ nākošo rindu sākam ar pusi loksnes (13.att, 14.att).
Nākošo kārtu sākam atkal ar veselu loksni (15.att), liekot augstāk esošās loksnes sekojam lai loksnes viļņi veidotu taisnu līniju (16.att).
Loksnes pienaglo ar speciālām tam paredzētām naglām, viena loksne tiek nostiprināta ar 20 naglām. Kā tās nostiprināt skatieties zemāk esošajā attēlā.
Loksnes sānu malas ieteicams pienaglot nedaudz sāņus, lai loksnes mala vairām piegultu otrai loksnei (17.att).
Loksnes piegriežam ar rokas zāģi, lai tas nepieķeptu ar bitumenu, to iesmērē ar eļļu (18.att).
Kad loksnes uz jumta ieklātas, montējam skursteņa ieseguma metālu (19.att), pieskrūvējam vēja dēļus jumta pārkares galā (20.att), kuru nosedzam ar metāla vējmalām (21.att).
Metāla vējmalas nostiprinam pie vējadēļa ar metāla jumta skrūvēm (22.att, 23.att).
Varam arī neizmantot metāla vējmalas, bet loksnes pēdējo vilni pārlocīt pār vēja dēli un pienaglot (24.att), taču lai to panāktu ārējai temperatūrai jābūt augstākai par 18 grādiem.
Pēdējo montējam jumta kori, lai kore būtu taisna, abos jumta galos atzīmējam kores apakšējās malas atzīmes, tās savienojam ar taisnu līniju (25.att), to visvienkāršāk ir paveikt izmantojot stripsīti. Šīs linijas mums palīdzēs regulēt kores augstumu un kore būs taisna (26.att).
Jumta kori naglojam katrā loksnes vilnī (27.att). Ar kores montāžu, jumta segums tad arī ir ieklāts (28.att) un uz pāris desmit gadiem varam aizmirst par jumta seguma maiņu.
Kur jumts tur lietus ūdens noteksistēma, kā notiek jumta lietus tekņu un notekas montāža, vairāk lasīt – ŠEIT